Spotkanie Zarządu Dzielnicy Zaspa Rozstaje – Przygotowania do Budżetu na 2025 Rok
14 stycznia 2025 roku odbyło się spotkanie zarządu Rady Dzielnicy Zaspa Rozstaje oraz prezydium naszej rady. W tym gronie rozmawialiśmy o planach na tegoroczny budżet.
Jak wygląda procedura?
Procedura wygląda następująco, że najpierw, jako zarząd Rady Dzielnicy przygotowujemy propozycje dotyczące wydatków, które mogłyby zostać zaplanowane w budżecie na różnego rodzaju inwestycje. Przyjmujemy również zgłoszenia zarówno od radnych, jak i mieszkańców naszej dzielnicy. Na stronie internetowej rady dzielnicy oraz na profilach w mediach społecznościowych dostępny jest formularz, który można wypełnić. Znajduje się tam również informacja, na jaki adres mailowy można przesłać swój pomysł, wniosek o jakieś działanie, wydarzenie czy sfinansowanie drobnej inwestycji.
Te pomysły, przygotowane wstępnie przez zarząd, radnych oraz mieszkańców, będą zbierane i dyskutowane wstępnie na sesji, która odbędzie się w najbliższy poniedziałek. W kolejnych tygodniach będziemy prowadzić rozmowy i dyskusje w ramach rady dzielnicy na temat tego, które pozycje ostatecznie powinny znaleźć się w tegorocznym budżecie. Na sesji, najpewniej w drugiej połowie lutego, będziemy przyjmować projekt uchwały budżetowej na ten rok.
Propozycje zarządu
Jako zarząd zaproponowaliśmy, aby w budżecie znalazły się organizacje wydarzeń cyklicznych, takich jak zapalanie światełek i imprezy przedświąteczne, animacje dla dzieci oraz drobne upominki. W tym roku bardzo dobrze odebrane było przedświąteczne spotkanie dla seniorów, więc planujemy zorganizować tego typu wydarzenie również w przyszłym roku. Planujemy także wiele różnego rodzaju gier, wydarzeń i zabaw dla osób w różnym wieku, takich jak gry miejskie czy wspólne akcje wyjazdowe.
W budżecie mieszczą się również różnego rodzaju drobne zadania inwestycyjne. W ubiegłych latach było to uzupełnienie infrastruktury w parkach o leżaki czy strefy grillowe. W tym roku wstępnie rozmawialiśmy o realizacji trzech tablic pamiątkowych dotyczących znanych osób z naszej dzielnicy. Projekt tych tablic mieliśmy na kilkanaście osób, a wszystkie tablice oprócz trzech zostały już zrealizowane. Rozważamy, czy uda nam się znaleźć środki na te tablice w tegorocznym budżecie.
Mieszkańcy mogą zgłaszać propozycje
Rada Dzielnicy Zaspa Rozstaje rozpoczęła przyjmowanie zgłoszeń do budżetu Rady na 2025 rok. Pomysł dotyczący inwestycji lub inicjatywy musi być możliwy do realizacji na terenach należących do Miasta Gdańska i zostać zrealizowany w 2025 roku. Zgłaszane inicjatywy powinny dotyczyć wspierania lokalnych inicjatyw i organizowania wydarzeń z zakresu:
- poprawy bezpieczeństwa i porządku,
- poprawy jakości życia mieszkańców,
- kultury,
- edukacji,
- rekreacji,
- integracji mieszkańców,
- ochrony zdrowia,
- utrzymania i rozwoju infrastruktury,
- realizacji drobnych inwestycji.
Jak zgłosić swój pomysł?
- Mailowo na adres: zasparozstaje@radadzielnicy.gdansk.pl
- Poprzez Facebooka: Zaspa Rozstaje
- W formie papierowej listownie lub bezpośrednio do siedziby Rady Dzielnicy Zaspa Rozstaje na adres: Rada Dzielnicy Zaspa-Rozstaje, ul. Meissnera 9, 80-462 Gdańsk
- Osobiście poprzez przekazanie wniosku obecnemu radnemu dzielnicy Zaspa-Rozstaje
Zgłoszenia zbierane są do końca stycznia 2025 roku. W przypadku pytań zapraszam do kontaktu.